top of page

כשטכנולוגיה פוגשת חינוך

במציאות של היום, כל תכנית נדרשת לפתח ולהשתמש בכלים טכנולוגיים כדי להטמיע ידע בדרך אינטראקטיבית וחווייתית  - לפעמים זה יותר פשוט ממה שאנחנו חושבים/ות.


למידה טכנולוגית היא מתודה מוכרת ואפקטיבית בתחומים שונים לשינוי ידע והתנהגות. התפרצות הקורונה האיצה את שכיחות השימוש בכלים אלה שמתאפינים באינטראקטיביות, חווית משתמש/ת פשוטה ונוחה המעלים את רמת המעורבות של המשתמש/ת בתהליך הלמידה. כשיש צורך בכך, הכלים הדיגיטליים יכולים לאפשר חוויה אישית ללא מבוכה הכרוכה בשיח פרונטאלי. לפיכך, אף עולה המוטיבציה של צוותים, הורים, ילדות, ילדים ונוער לשימוש בטכנולוגיות אלה בחינוך מיני ומגדרי. חוץ מההנאה תוך כדי למידה, שימוש במשחקים ככלי לחינוך מיני ומגדרי מחזקים את יכולת קבלת ההחלטות והמנעות מהתנהגות סיכונית ביחס למיניות. במחקר שהשווה בין שימוש בחינוך מיני דיגיטלי - מבוסס משחק במהלך שיעור, לבין חינוך מיני מסורתי - נמצא כי השימוש בכלי דיגטלי היא אפקטיבי יותר ביצירת מוטיבציה בקרב הנוער ובשינוי הידע והעמדות.


שילוב למידה טכנולוגית ביום-יום החינוכי נעשתה פשוטה באמצעות כלים נגישים ללא עלות ברשת וניתן לשלב אותה גם בלמידה מרחוק וגם בלמידה פרונטאלית.

מה תקבלו בתהליך

  1. מיפוי צרכים והגדרת מטרות

  2. בחירת כלים טכנולוגיים מתאימים

  3. פיתוח תוכן מקצועי פדגוגי בהתאמה לכלי שבחרנו

  4. חיבור לספק לפתרונות טכנולוגיים

דוגמאות פיתוחים טכנולוגיים

  • סטוריז - אפליקציה לחינוך מיני דיגיטלי מבוססת קומיקס מסתעף

  • לומדות לצוותים בנושאי מגדר ומיניות

  • מאגר ידע דיגיטלי המאגד 350 סרטונים מחולקים לפי קטגוריות נושא וגיל

  • שאלון דיגיטלי  ל"חובת הדיווח" 

  • קורסים דיגיטליים היברדיים - לצוותי חינוך ורווחה בנושאי מגדר ומיניות, הכוללים למידה און ליין ולמידה עצמאית

  • מרחב למידה פרונטאלי אינטראקטיבי משולב כלים טכנולוגיים לצוותי חינוך בנושאי מגדר ומיניות, כולל שימוש בטכנולוגיות VR - פרויקט בהקמה

bottom of page